CRODO - REINVENTION OF A LEGACY
Behov
At genopfinde Crodo brandet.
Problem
Meget lavprofileret og forsømt position på lokale markeder.
Løsning
Et dybt dyk ned I historien og produktets unikke tilblivelse og egenart.
- Derefter et tredelt designkoncept, med varierende udfaldsrum I forhold til Europæiske og oversøiske markeder.
- Innovationer så brandet fik tilstedeværelse I flere kategorier.
I 2017 købte Royal Unibrew et glemt og hensygnende mineralvandsbrand i Crodo, opkaldt efter de magiske Fonte Di Crodo kilder. I 30’erne konkurrede Crodo og San Pelegrino om at være den dominerende mineralvand. Pelegrino vandt.
Jo mere man sætter sig ind i brandet, jo mere forelsket bliver man i det.
Kilderne løber mere end 30 år gennem de mineralholdige bjerge i Monte Rosa massivet. Kilden i Crodo blev berømt efter at 3 riddere på vej hjem fra korstog, fortalte om vandets terapeutiske egenskaber. Siden blev den glemt. Vi fik lov at bringe brandet til live. Det lever rigtig godt i USA, UK og i sydeuropa. I Danmark slog det ikke an